Sunday, November 14, 2010

Permata hati kami

Fatih n waddah masa g konvo Pak Lang, Sampai pagi tak sempat nak mandi lagi

Permati hati pertama kami:
Alhamdulillah, Abi ada bersama ketika dia dilahirkan, Muhammad Fatihuddin, dilahirkan pada 1.5.2008 di Hospital Pasir Mas pada jam 5.45 PM. Masa melahirkan Fatih, Ummu Fatih masih lagi tak kerja (Tunggu untuk di postingkan). Jadi tak ada la masalah sangat dan Fatih dilahirkan pada Hari Pekerja (masa cuti).
Alhamdulillah, walaupun keluarga jauh di mata kami dikurniakan sahabat yang baik, bersedia membantu dalam apa jua keadaan. Time Kasih bebayak kepada Ust. Syamil sekeluarga yang membantu sebelum, semasa dan selepas kelahiran. Semoga Allah menilainya sebagai amalan soleh Insa'Allah. Apadila Ummu Fatih masuk hospital abi pun call tok dia di jengka ( Fatih panggil tok dia dgn gelaran mak). Pelbagai dugaan yang toh dia tempuh untuk sampai ke Kelantan. Bertolak pukul 9.00 pagi sampai dalam pukul 11.30 malam. Malam tu Ummi Fatih dijaga oleh Tok su dia yang tinggal di Tumpat (Time kasih bebanyak). Fatih anak pertama jadi banyak perkara baru yang abi belajar sebelum dan selepas kelahiran dia. Selepas sebulan kelahirannyaUmmu Fatih diposting ke Politeknik Kuala Terengganu, tapi kami mintak ditangguhkan sebulan lagi. Bila Ummu Fatih mula berkhidmat abi sendiri menjaga Fatih di Pasir Mas.
Alhamdulillah, kami ditemukan dengan pengasuh yang sangat baik dan sentiasa membantu tanpa mengira masa. Ada sekali tu Fatih menangis tengah malam, macam-macam dah abi buat tapi tak berkesan jadi terpaksala Abi call pengasuh.Selepas 3 bulan pengasuh Fatih mengikut suaminya berpindah ke Kuantan
Alhamdulillah, Ummi Fatih dapat peluang naik bas sewa bulan ke Kuala Terengganu jadi beliau ambil keputusan untuk berulang (Satu pengobanan yang besar abi begitu terharu, keluar rumah jam 5.00dan sampai jam 7.45 malam). Untuk memudahkan urusan kerja Ummu Fatih kami membuat keputusan untuk berpindah ke Pasir Tumboh.
Alhamdulillah, Dalam kesusahan mencari rumah di Pasir Tumboh kami ditemukan denagn sahabat yang sedia membantu. Kami dapat sewa di Taman Darul Naim, Pasir Tumboh cuma 5 minit dari tempat Ummi Fatih naik bas.

Permata hati kedua kami:Fatihah Mawaddah, dilahirkan pada 22.05.2009 di Hospital pasir Mas, Tak banyak beza dengan Along dia. Alhamdulillah, Segala urusan dimudahkan Allah. Keluarga Ust. Syamil dan Tok Su banyak membantu,Cumanya kali nie Ummi Fatih berpantang dirumah Tok Su. Mak datang seminggu selepas kelahiran Angah.Nenek la org yang paling sibuk menyediakan pelbagain ramuan tradisional untuk Ummu Fatih. Terima kasih semuanya, semoga keikhlasan kalian dinilai oleh Allah sebagai amal soleh diakhirat nanti, Insa'allah.






No comments:

Post a Comment