Tuesday, October 19, 2010

Konvo Pak Lang (UPSI)

Konvo Pak Lang di UPSI.(14.10.10 Khamis). Kami bertolak kesana kul 4.35 pagi dan berhenti distesen minyak Shell kemudian teruskan perjalanan dan sekali lagi berhenti di hentian Genting/Sepah untuk tunaikan tanggungjawab sebagai seorg muslim. Sampai sana dalam kul 7.45 pagi. Mak n Ayah dah bersiap dari rumah lagi. Abi, Ummi, Along n Angah tumpang umah rehat Pak teh tuk mandi.
Habis Konvo kami g tangkap gambar kenangan kat kedai kodak Tg Malim pastu terus g makan kat taman Proton City (macam biasalah makanan yang mak masak la paling sedap). Lepas makan mak g jumpa bakal menantu baru dia tuk beli kain tuk bertunang n ukur saiz cincin. abi cuma tunggu dalam keta je. Badan dan letih. Abis semua urusan kami g melaka umah Pak teh, hajat hati nak tengok umah baru Pak Teh tapi tak sempat. Keesokan lepas solat jumaat kami balik jengka, tapi sebelum tu sempat la makan buah langsat kat bandar Jasin setengah kilo. Biasala GPS rosok .Sampai jengka dalam kul 7.30 malam. K Gook Luck Pak Lang selamat menempuh hidup yang kian mencabar.

" Ya Allah, tunjukkanlah kami sebagaimana org yang engkau beri petunjuk. Sejahterakanlah kami sebagaimana org yang sejahterakan. Pimpinlah kami sebagaimana org yang engkau pimpin. Berkatilah hendaknya untuk kami apa-apa yang telah engkau berikan kepada kami. jauhkanlah kami daripada segala kejahatan yang telah engkau tetapkan.Sesungguhnya hanya engkaulah saja yang maha menetapkan dan tiada siapapun berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada engkau. Sesungguhnya tidak terhina org yang memperoleh pimpinanmu. dan tidak mulia org yang engku musuhi. Telah memberi berkat engkau oh tuhan yang maha tinggi . Hanya untuk mu lah segala puji tuhan sekalian alam"

No comments:

Post a Comment